vw-autocentrum, oświetlenie LED, daje rade :diabelski_usmiech
[O2] Problem z klapą gaszącą
Zwiń
X
-
[O2] Problem z klapą gaszącą
Jak w temacie, od jakiegoś czasu walczę z problemem z klapą gaszącą. Objawia się to szarpaniem w momencie gaszenia oraz palącą się kontrolką silnika. Na wyświetlaczu komunikat „ emissions workshop”. Po przeskanowaniu VCDSem pojawił się błąd 19561 – valve for intake manifold flap (n239) – open or short to ground. Wężyki sprawdzone, ruszając manualnie klapą chodzi płynnie bez zacięć. Instalacja sprawdzona nie widać żadnych przetarć itp. Podmieniłem blok zaworów magnetycznych 6Q0906625 od znajomego nic się nie zmieniło. Ciekawe jest to że jak na szrocie założyłem blok zaworów o innym numerze to klapa zaczęła chodzić ale blok zaworów strasznie brzęczał a oznacza to że jest już zużyty dlatego nie zdecydowałem się na zakup. Ma ktoś może jakieś pomysły robić z tym dalej?
-
-
A że tak elektrycznie sprawdzaleś czy zawór N239 jest zasilany podczas gaszenia silnika? Zgłaszana usterka jest typowo elektryczna (przerwa lub zwarcie do masy), więc coś jest z przewodami lub bezpiecznikiem.
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KicerA że tak elektrycznie sprawdzaleś czy zawór N239 jest zasilany podczas gaszenia silnika? Zgłaszana usterka jest typowo elektryczna (przerwa lub zwarcie do masy), więc coś jest z przewodami lub bezpiecznikiem.
Pozdrawiam MArcin
Komentarz
-
-
Ze złej strony patrzysz. W tej puszce czarnej co ponoć wymieniałeś sa trzy zawory n75 od turbo n239 od klapy i jeszcze od egr. I właśnie przewody elektryczne do tej puszki musisz sprawdzić. O schemat musisz poprosić kolegów bo ja niestety nie moge znalesć działającej ELSY. I tam znajdziesz który bezpiecznik.
PozdrawiamSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Gdyby to był bezpiecznik, to nie działały by wszystkie trzy zawory ( są zasilane z jednego bezpiecznika nr. 10 w skrzynce w komorze silnika ), czyli były by problemy z przeładowaniem turbiny ( brak sterowania N75 ).
Blok zaworów ma 6 pinów ( po dwa na każdy zawór ):
pin 1 - zasilanie + zaworu N239
pin 2 - sterowanie zaworu N239 ( minus podawany ze sterownika silnika )
pin 3 - zasilanie + zaworu N75
pin 4 - zasilanie + zaworu N18
pin 5 - sterowanie zaworu N75 ( minus podawany ze sterownika silnika )
pin 6 - sterowanie zaworu N18 ( minus podawany ze sterownika silnika ).
Dodatkowo między blokiem zaworów a sterownikiem silnika jest jeszcze jedna złączka 14 pinowa ( czarna ) w okolicach lewego nadkola - ją też sprawdź na okoliczność przetarcia/wilgoci.
Jeśli na innym Bloku zaworów klapka pracuje to elektryka jest OK a do wymiany cały blok zaworów.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Usterka zlokalizowana. Niestety uszkodzony jest komputer sterujący. Po jego wyciągnięciu okazało się że był wcześniej rozkręcany i źle poskładany a dokładniej dostała się do niego woda i zrobiła swoje. Po oczyszczeniu tego co się dało wszystko wróciło do normy ale komputer wymaga wymiany bo jest w opłakanym stanie. Teraz pojawia się pytanie -oryginalnie zamontowany był 03G906016DJ którego ciężko znaleźć w normalnych pieniądzach a zauważyłem że montowany był w silnikach BJB również 03G906016DM czy on podejdzie?
Komentarz
-
Komentarz